fredag 16 juli 2010

Böner att be med i

"Må Gud välsigna mig obehag inför enkla svar, halvsanningar och ytliga relationer så att jag får leva på djupet av mitt hjärta.

Må Gud välsigna mig med vrede över orättvisor, förtryck och utsugning så att jag kan verka för rättvisa, frihet och fred.

Må Gud välsigna mig med tårar att fälla över alla dem som drabbas av lidande, övergivenhet, hunger och krig, så att jag kan sträcka ut handen och trösta dem och förvandla deras smärta till glädje.

Må Gud välsigna mig med tillräckligt mycket dåraktighet för att jag ska kunna tro att jag kan få betyda något för världen, så att jag kan göra det andra hävdar är omöjligt."


Jag ber om tillräckligt mycket sol för att mitt liv ska vara ljust och om tillräckligt mycket regn för att jag ska kunna uppskatta solen.

Jag ber om tillräckligt mycket lycka för att jag ska bevara livslusten och om tillräckligt mycket sorg för att även små glädjeämnen ska verka stora.

Jag ber om tillräckligt många vinster för att få det jag behöver och om tillräckligt många förluster för att jag ska uppskatta allt jag har.

Jag ber om tillräckligt många välkomnanden för att jag ska klara av det slutgiltiga avskedet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar