onsdag 25 augusti 2010

Lyssna och läs

Det första jag rekommenderar idag är programserien "vägen genom bibeln", en genomgång av bibeln från pärm till pärm i halvtimmeslånga avsnitt. Jag har precis dammat av mitt fodral med hela serien på mp3 och lyssnar på det samtidigt som jag pysslar. Läs mer och lyssna online här!

Andra tipset är ikons augusti-blogg. Nasrin delar med sig av vad som rör sig i hennes huvud genom långa inlägg med ett spännande kort skrivsätt, det är intensivt och känsloladdat. Dessutom tycker jag att hon är modig som vågar dela med sig så sårbart, ärligt och intimt på nätet. Trots att jag aldrig träffat henne känns det lite som om hon vore min nära vän när jag följer med i vad det är hon vill säga till Gud. Särskilt berörd blev jag när hon skriver om hur åsidosatta och utsatta många barn och unga faktiskt är i dagens Sverige, var kommer barnen in? Det handlar bland annat om det bisarra i abort, om när jämlikhetssträvande går för långt, hur föräldrar sätter karriären före sina egna barn och vad det gör med dem samt hur skräckslagna politiker är inför hemundervisning.
Tillägg 13/9: Nasrins artikel om att stå upp för intimiteten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar