lördag 22 maj 2010

Dumheter

Via Adams blogg blev jag medveten om den nya reklamfilmen där kändisar simulerar sex med varandra för att visa på vikten av att använda kondom.

Den gör mig arg, jag kan gå i taket av såna här saker. Sex blir så äckligt när det bara handlar om kåthet och att tillfredsställa sina lustar, utan någon ömsesidig kärlek inblandad. Kvinnorna och männen blir objekt, ungefär som vilken livlös pryl som helst.

"Det är svårt att hitta en bättre sak att ställa upp på" säger en de medverkande. Eller hur?!! Har du hemskt dålig fantasi? Ska jag sätta en lång lista i händerna på dig med saker som garanterat gör mer nytta?

Sen står det också "vi är väldigt nöjda med att filmen inte är moralistisk". Nä, det är den där otäcka moralen som spökar igen. Kom inte här och påstå att det finns några rätt och fel, jag gör vad jag vill och känner för, ungefär. Men gränslöshet är heller inte frihet, det binder minst lika mycket som hårt hållna moraliska normer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar