onsdag 19 juni 2013

Note-to-self

Det började med att jag läste den här underbara boken som i all sin enkelhet svämmade över av kärlek sida efter sida, så att mitt motstånd bröts ner. Jag kunde se Gud, se bortom allt som skymmer sikten. Jag hittade igen min egen innersta längtan. Med den nyväckt for jag sedan på revival party (ungdomsmöte) i kyrkan, och fick vara med om ett verkligt hallelujah-moment.

"Det är en lycka jag har
som uppfyller mig helt
liksom innesluter mig
den håller på att avta
men om jag skriver fort
kanske det är möjligt
att jag kan fånga den
och spara den i ord
så jag kan gå tillbaks
när jag behöver minnas
att det finns en Gud
som efter mycken torka
dränkte mig ikväll
i en fantastisk frid
han tvättade mig ren
så det bubblade av glädje
sköljde mjukmedel sen
och förlöste en flod
av porlande skratt
och rinnande tårar
som mynnade i dans
inför kungars kung
som fyllde mig med kärlek
så att jag kunde se
alla värdefulla vacka
genom älskande ögon
i en skyddande bubbla
där all irritation
som uppfyllt mig så
liksom inte kom åt
att röra mig alls
fastän den försökte
för allt jag kunde se
var glimtar av himlen
och dess helande kraft
som verkade i mig"
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar